31 March 2014

bukan mudah~~


mujahadah..
ertinya perjuangan melawan musuh yakni hawa nafsu..
bukan mudah..
bukan senang..
aku baru melangkah 1%..
sudah terkulai layu..
ALLAHURABBI..
rapuhnya iman ini..
lemahnya iman ini..
hari ni aku nekad lagi..
aku mahu bangkit dari layu semalam..
moga hari ini bangkit bersama kekuatan dari Yang Maha Kuat..
moga aku xlayu lagi..
moga aku xjatuhkan diri aku pada lubang yang sama lagi..
aku mahu mulakan jalan mujahadah ini..
aku tahu ia sakit..
aku tahu ia perit..
aku tahu ia sukar..
aku mohon kekuatan..
moga aku terus bertahan..
yeaahhh aku perlu kuat..
ya ALLAH jihad ini semata mata keranaMU..
ku tahu pasti ada peghalang..
lantaran dosaku menggunung tinggi..
sungguh aku hamba Engkau Tuhan..
sungguh aku kerdil Engkau Maha Besar..
sungguh aku lemah Engkau Pemberi Kekuatan..
sungguh aku hamba hina Engkau Tuhan Maha Kaya..
ampunkan aku ya ALLAH..
jangan kau biarkan aku sendirian melalui jalan mujahadah ini..
aku mahu sentiasa bersamaMU ya Tuhan..
aku mahu bertemuMU ya Tuhan..
aku mahu mejalani kehidupan harianku berlandaskan syariat..
berteraskan sunnah RasulMU..
namun masih ada rasa takut..
bukan takut jatuh lagi..
tapi takut jatuh pada lubang yg sama lagi..
aku mohon perlindunganMU ya Tuhan..
sesungguhnya Engkau Maha Melindungi..


No comments:

Post a Comment