03 March 2014

mimpi ammar


semalam..
saya mimpikan awak mar..
awak datang..
bawakkan saya telekung..
kata awak telekung tu dari Turki..
kata awak lagi malam ni awak tidur rumah Pn. Azlina..
eh tu mak la mar..
tu aje yg saya dapat ingat..
yang pasti saya terus usap telekung tu..
rasakan materialnya yg sangat istimewa..
rasa lain sangat..
tak tau la kenapa..

pelik..
pelik..
pelik..
sepanjang hayat dia di dunia..
xpernah sekali pun aku kenal dia..
xpernah sekali pun aku tahu kewujudan dia..
tapi selepas hembusan nafas terakhirnya..
aku seolah olah jatuh cinta pada seorang stranger..
cinta pandang pertama gitu..
hmmm..
kadang aku terfikir..
kenapa?
kenapa?
yaa sudah pasti ada hikmahnya..
ok berbalik kepada mimpi tu..
pelik kan..
kalo aku cerita kat org knfirm kene gelak..
kalo ikut hati nak aje aku tanya Pn Azlina ada tak ammar datang semalam..
maksud aku dalam mimpi la..
tapi xpe la..
takut nanti kene gelak pulak..
actually aku da hampir sebulan abaikan cerita cerita pasal ammar..
mungkin terlalu rindu agaknya..
mungkin ALLAH nak bawa aku kembali kepadaNYA melalui ammar..
mungkin aku da lama leka dalam indahnya dunia..
mungkin juga jiwa aku layu malah mungkin hampir mati..
sebab tu la ALLAH datangkan mimpi tu..
yaa sudah pasti setiap yg berlaku ada hikmahnya..

ya ALLAH mar..
pemergian awak betul betul menghidupkan banyak jiwa jiwa yg dibunuh oleh tuannya sendiri..
termasuklah saya..
saya tahu 2 bulan kebelakangan ni saya jauh dengan ALLAH..
mungkin sebab tu ALLAH hadirkan awak dalam lena saya..
saya rindu awak mar..
terlalu rindu..

No comments:

Post a Comment