01 May 2014

again, shortgetaway~~

aceli xde la short sgt..
3 hari 2 malam gak la..
Cameron Highland..
lama da aku nak pegi..
last pegi lupa dah bila.
tapi dah lama r..
so bila kakngah aku ajak tu terus on lah..
sanggup ponteng lab woo..
hahaha..
ye ar kalo xpegi sekarang lepas ni kene guna duit sendiri da..
hari tu aku pegi xkluar duit sikit pun..
siap dapat duit poket lagi..
hahaha..
apa yang paling aku suka dgn cameron ni??
The Nature..
The Green Scenery..
and
The Weather..
syok wooo..


ni haa first stop kitorang..
abang ipar nak ngeteh..
aku ngan akif apa lagi turun la..
bila lagi nak rasa jalan celah celah pokok teh tu kan..
haha..


aku suka gambar ni sebab nampak stylo gila dak akif ni..


hantu donut akif ni..
jangan nanti awak jadi donut sudah la..
haha..


aku rasa dia suka nature jugak..
sama macam makteh dia la..
haha..

lepas tu kitorang direct ke rumah yg abang ipar aku sewa..
rehat kejap..
pastu g pasar malam..
makan jagung bakar dia..
manis woo..
dan yang paling aku rindu bila datang sini..
nak makan aiskrim malaysia yg strawberry tu..
pehhh sedap siot..
rugi kalo sapa yg pegi sana tapi tak rasa aiskrim malaysia dia..
aku borong sampai 6 batang kot..

pastu balik rehat..
biasa la bawak ibu mengandung an..
kene jaga jaga sikit..
aceli pegi sana bukan nak jalan sangat..
more kepada g berehat la..

besoknya kita teruskan trip g big red farm..
yayyy..
pick your own strawberry..
ni yg aku tunggu tunggu..
mahal sikit pom xpe yang penting puas..
n paling penting tak guna duit aku..
hahaha..



ni laa hasil pungutan kitorang..
RM25 tu..
kalo guna duit aku sendiri komfem2 aku tak masuk da..
haha..

ok lepas tu kitorang gerak g sungei palas boh plantation..
ohh ni paling aku suka..
hijau dia..
tenang dia..
pehhhh..
macam tak nak balik woo..


dekat tea house dia..
tak ngeteh pun..
ramai giler orang..
malas r nak beratur..



cubaan melompat..
haha..
seriusly cantik background sini..


budak ni kan..
suuuusssssaaaahhhhh sangat nak ambik gambar dia..
dia hanya nk ambik gambar kalo ngan baba dia je..
ni gambar curi je..
tapi ok la kan..


cantik cantik..
background tu skali ngan yg kelabu tu..
haha..



woooo hijau dia..
serius cantik wooo..



mak buyung..
da nak masuk 3 bulan da..


#sisters


Subhanallah..
indah sungguh..
aku rindu..
serius sampai sekarang duk terbayang bayang kehijauan tu..
aku yakin one fine day aku pasti akan datang sini lagi..
InsyaALLAH..

hari sabtu tu kitorang g lagi pasar malam tu..
seronok..
suma benda ada kat sana..

pasal suhu dia..
pehhhhhh..
malam yg pertama tu ok lg..
sejuk jugak tapi boleh je hadap..
tapi yg second night tu mmg giler punya sejuk..
dak akif sampai xleh tido..
sanggup pakai stokin makteh dia..
haha..
pengalaman nak..

ni haaa..
g la mana mana pun, mainan mmg xleh tinggal dia..
tapi kan dia da abang abang sangat da..
sekarang nak suruh apa apa pun boleh da..
lagi lagi kalo ummi dia yg suruh..
trus gerak ambik..
keep it up nak..
nanti ada adik awak yg akan jadi pelindung..

the next day which means the last day kat sana..
kitorang gerak balik awal..
balik ikut tapah..
sampai je KL buka FB tgok ada org post pasal xcident kat jalan ringlet-tapah..
phewww Alhamdulillah semua selamat..

sebelum stop..
ni haa..
nihaa..
benda paling aku rindu..



slllllrrrrr..
freshhh wooo..
manis...
untung sebab time aku g tu tengah musim dia masak..
pehhhh..

and lastly..
ni..


berjuta juta terima kasih buat keluarga ini..
4 tahun aku kat UPM..
mana saja diorang nak pegi..
belom penah lagi aku tak ikut..
terima kasih terima kasih abe er, kakngoh, abg akif and baby..
moga ALLAH terus terus murahkan rezeki awak sekeluarga..
aku dapat jalan banyak tempat sebab dyorang bawak..
hohoho..
ALHAMDULILLAH..
xoxo~~

No comments:

Post a Comment