15 February 2014

aku dan impian


aku punya impian..
da lama aku simpan..
tapi belom cukup kuat untuk laksanakan..
impian aku..
aku mahu berbakti pada mereka..
mereka yg nasibnya xsama dengan aku..
aku mahu sama sama jaga keturunan mereka..
aku mahu jadikan mereka menjadi penyalur pahala buatku buat ibu bapanya bila di sana nanti..
aku tahu..
da ramai yg cakap..
bukankah melalui rahim sendiri..
bukankah melalui sebuah masjid lagi bagus..
betol..
betol sgt..
tapi kita tak sama awak awak..
aku lain..
kau lain..
kau lain..
cerita hidup kita berbeza..
tapi takpa..
aku xpernah bantah apa yang korang cakap..
semua tu betol..
tapi ada jugak yg tanya aku..
kau xrisau ke dengan keturunan mereka??
tak sama sekali..
mereka x ada dosa..
mereka syurga..
mereka suci..
mereka xminta itu takdir mereka..
sepertimana aku xminta ini takdir aku..
tapi..
ini IMPIAN..
jika berkesempatan..
jika berpeluang..
aku mahu laksanakan..
InsyaALLAH..

No comments:

Post a Comment